آخرین اخبار
کد مطلب: 80074
تأکيد مراجع عظام تقليد و علما بر حضور گسترده مردم در راهپيمايي روز جهاني قدس
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1669

 

به گزارش سلام لردگان، مراجع عظام تقليد و علما حوزه علميه قم که همواره با موضع گيري‌هاي صريح و به موقع خود از مردم مظلوم فلسطين حمايت و مردم را به حضور گسترده در راهپيمايي‌هاي روز جهاني قدس دعوت کرده‌اند امسال نيز با توجه به هجوم وحشيانه رژيم متجاوز و خونخوار به مردم بي‌دفاع غزه و کشتار کودکان مظلوم اين منطقه، مسلمانان جهان را به حمايت گسترده و همه جانبه از مردم مظلوم فلسطين و خروش يکپارچه بر ضد جنايات رژيم اشغالگر قدس فراخوانده‌اند.

حضرات آيات مکارم شيرازي، نوري همداني، جوادي آملي، سبحاني، علوي گرگاني، ممدوحي، مقتدايي ضمن دعوت همگان براي حضور در راهپيمايي روز جهاني قدس از آن به عنوان يک وظيفه ديني ياد کرده‌اند.

خروش يکپارچه بر ضد جنايات اسراييل

آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي در آستانه روز جهاني قدس در پيامي خاطرنشان کرد: شور و غوغايى در جهان بر ضدّ اسرائيل متجاوز و خونخوار برپا شده و با وجود سکوت مرگبار حاميان اسرائيل مخصوصا آمريکا و عده‌اى از سران کشورهاى عربى، سيل اعتراضات مردمى به سوى اسرائيل غاصب سرازير شده است، کشتن مردم بى‌دفاع غزه مخصوص کودکان و تخريب منازل آنان را شديدا محکوم مى‌کنند.

وي اظهار کرد: اين هجوم وحشيانه بار ديگر ماهيت اسرائيل و نيات حاميان او را مخصوص آمريکا و بعضى از سران کشورهاى عربى را آشکار ساخت و داغ ننگى بر پيشانى آنها نهاد.

اين مرجع تقليد تأکيد کرد: در اين ميان جالب اين است که سرکرده تروريست‌ها در عراق مى‌گويد من کار به اسرائيل ندارم وظيفه من فقط کشتن تمام مسلمانانى است که با ما بيعت نکند و از اينجا نظريه کسانى که مى‌گويند اين زائده شرور، ساخته و پرداخته اسرائيل است ثابت مى‌شود.

وي افزود: عجيب اين است که سه نفر اسرائيلى کشته شدند که معلوم نيست قاتل آنها چه کسى بوده، آمريکا فوراً آن را محکوم کرد اما بيش از دويست نفر فلسطينى شهيد و بيش از هزار نفر مجروح شدند که بسيارى از آنها کودکان بودند، نه فقط آمريکا و اتحاديه اروپا و حاميان عرب آنها، آن را محکوم نکردند، بلکه قولا يا عملا آن را تأييد کردند.

آيت‌الله مکارم شيرازي تصريح کرد: سزاوار است روز جمعه نيز کشور ما نيز يکپارچه به خروش برضد جنايات اسرائيل آيد و ثابت کنيم که اين بار نيز بازنده اصلى اسرائيل است که بايد طعم تلخ شکست را توأم با منفوريت در سراسر جهان بچشد.

وي بيان کرد: خداوند حاميان اسرائيل را که از او دفاع مى‌کند و در برابر کشتار فلسطينى‌ها که اکثريت قاطع آنها از اهل سنت هستند، سکوت دارند از اين خواب شيطانى غفلت بيدار کند تا اين راه ضلالت را رها کرده به صفوف مسلمين بپيوندند و در برابر جنايات اسرائيل و جهان‌خواران بايستند.

همراهي همه آزادي خواهان جهان با مردم مظلوم فلسطين

آيت‌الله حسين نوري همداني نيز در پيامي تاکيد کرد: پيام نخست ما در روز قدس که روز اسلام است، به استکبار جهاني و دولت‌هايي که با آنها همراه و همصدا هستند، بعد از محکوم کردن جناياتشان، اين است که روزگار دروغ، فريب و تزوير به پايان رسيده و عدالت و آزادي‌خواهي در جهان استقرار پيدا خواهد کرد.

وي يادآور شد: پيام دوم ما به مردم مظلوم و مقاوم فلسطين و غزه اين است که شما تنها نيستيد و همه دل‌هاي مسلمانان و آزادي‌خواهان با شماست و از شما حمايت خواهند کرد و مقاومت و ايستادگي شما را اجر خواهند نهاد و به شهدا و جانبازان راه مقاومت درود خواهند فرستاد و بشارت مي‌دهيم که قدس شريف به آغوش ملت مسلمان باز خواهد گشت.

اين مرجع تقليد در بخش ديگري از پيام خود ابراز کرد: به صهيونيست‌ها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگين خود کاري جز تخريب و کشتار و جنايت نداشته‌اند مي‌گوييم که دوران عمر نکبت‌بار شما رو به پايان است و به تعبير امام امت اين غده سرطاني ريشه کن خواهد شد.

وي در پايان ضمن محکوم کردن جنايات ددمنشانه رژيم صهيونيستي تاکيد کرد: بر تمام مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان و ملت شريف و بزرگ ايران لازم است که با حضور پرشور و گسترده در راهپيمايي روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهاي کوبنده و پرشور تنفر خود را از اين رژيم و جنايات مستکبران و صهيونيست‌ها اعلام داشته و حمايت خود را از همه مظلومان جهان به ويژه ملت مظلوم فلسطين به نمايش بگذارند و بدانند که نفس‌هاي رژيم صهيونيستي به شماره افتاده است.

لزوم حضور همگان در راهپيمايي روز قدس به عنوان يک وظيفه مهم ديني

آيت‌الله عبدالله جوادي آملي نيز که همواره بر حمايت از مردم مظلوم فلسطين و شرکت در راهپيمايي اين روز تاکيد کرده است حمايت از فلسطين را وظيفه هر مسلمان در هر جاي دنيا دانسته و تاکيد کرد: حضور حماسي امت اسلامي در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را براي آزاد سازي قدس از الحاد و شرک و رهايي قدسيان فلسطيني از ظلم و آوارگي ضروري دانست.

اين مرجع تقليد با محکوميت ظلم آشکار صهيونيست‌ها و حمايت استکبار و ابرقدرت‌ها از آنها، ابراز کرد: آنچه بيش از شصت سال بر ملت مسلمان فلسطين مي‌گذرد، ظلم آشکار اسرائيلي‌ها با حمايت استکبار و ابرقدرت‌ها است، گروهي که خوي ستم همانند خون در پيکر منحوس آنها جاري است و همواره نقشه راه آنان کژ راهه رفتن خود و راه مستقيم ديگران بستن است. رهنمود قرآن حکيم «لاتزال تطّلعُ علي خائنة منهم» ناظر به شيوه صهيونيست‌ها است.

وي، ساختن کعبه و قدس توسط انبياي ابراهيمي را به دليل برقراري توحيد و عدل و محو شرک و ظلم دانست و اظهار کرد: انبياي ابراهيمي کعبه و قدس را ساختند تا توحيد و عدل استوار شوند و شرک و ظلم محو گردند.

آيت‌الله جوادي آملي افزود: وعده پروردگار اين است که هر وقت دشمنان اسلام آتش جنگ افروختند خدا آن را خاموش خواهد کرد «کلما اوقدوا نارا للحرب اطفاها» لکن اين نويد با قيام موحدان عدل محور انجام خواهد شد و گرنه خداوند قدرت بيکران دارد و نيازي به ديگران نيست.

اين مفسر بزرگ قرآن کريم تاکيد کرد: حضور حماسي امت اسلامي در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان، سنت حسنه‌اي از امام خميني (ره) براي آزاد سازي قدس از الحاد و شرک و رهايي قدسيان فلسطيني از ظلم و آوارگي است و بايد همگان به اين وظيفه مهم ديني عمل کنند و ضيافت الهي را با اين وحدت ميداني ايراني بدرقه کرده و به استقبال عيد بزرگ فطر که جامعه جهاني اسلام در صحابت نوراني حضرت ختمي نبوت (ص) به آن مفتخر است، بشتابند.

راه نجات قدس؛ اتحاد همه مسلمانان

آيت‌الله جعفر سبحاني با محکوم کردن جنايات ددمنشانه صهيونيست‌ها در غزه گفت: مسئله فلسطين از مهمترين مسايل جهان اسلام است که بايد همه در مقابل آن به وظيفه خود عمل کنند.

وي گفت: مسجدالاقصي قبله اول مسلمانان و محل عروج پيامبر‌(ص) بوده است و از اين نظر براي همه مسلمانان بسيار مهم و قابل احترام است و کسي حق تعرض و تعدي به اين مسجد را ندارد زيرا اين مکان از ميراث‌هاي اسلامي است.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: همه مسلمانان بايد براي حفظ اين ميراث گرانبها تلاش کنند و در اين ارتباط بايد همبستگي داشته باشند.

وي با اشاره به جنايات صهيونيست‌ها عليه مردم مظلوم فلسطين تصريح کرد: عده‌اي از شرق و غرب عالم با اهداف نژادپرستانه به اين سرزمين آمده و به کشتار مردم بي‌گناه دست مي‌زنند، نبايد اجازه اين کار را به آنها بدهيم.

استاد حوزه علميه قم يادآور شد: مسلمانان بايد با ايستادگي در مقابل دشمنان، اين سرزمين غصب شده فلسطين را آزاد کنند و قدس شريف را از چنگال صهيونيست‌ها درآوردند.

آيت‌الله سبحاني ادامه داد: يکي از مهمترين راهکارها براي پس گرفتن بيت‌المقدس، ايجاد آمادگي جهاني مسلمانان است که آخرين جمعه ماه رمضان هر ساله با انديشه حکيمانه امام راحل اين بستر را فراهم کرد تا همه مسلمانان يک صدا فرياد آزادسازي قدس را سر دهند.

وي عنوان داشت: راه نجات قدس، همبستگي همه مسلمانان و اتحاد آنها براي رسيدن به هدف و تلاش واقعي آنان در اين مسير است.

روز قدس؛ روز غرش عليه استکبار جهاني و صهيونيزم بين المللي

آيت‌الله سيدمحمد علوي گرگاني نيز در پيامي ضمن تأکيد بر حمايت از مردم مظلوم فلسطين تأکيد کرد: امت بزرگ اسلام، آزادگان جهان، اي آنان که قلبشان براي آزادي، عدالت و امنيت مي‌تپد هنگام فرياد فرا رسيده، روز قدس روز فرياد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش براي آزادي مردم مظلوم و رنجديده فلسطين، روز غرش عليه استکبار جهاني و صهيونيزم بين‌المللي است.

اين مرجع تقليد اظهار کرد: اينجانب از تمام مسلمانان جهان و دل‌سوختگان عالم درخواست مي‌کنم که در روز قدس، آخرين جمعه ماه مبارک رمضان و بهترين و زيباترين يادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، به ويژه امسال که رژيم سفاک و جنايتکار اسراييل غاصب، مردم مظلوم و شريف غزه را مورد شديدترين حملات قرار داده که يادآور نسل‌کشي صبرا و شتيلا است با حضور خود در راهپيمايي اين روز، انزجار خود را از اين همه ظلم و ستم و تجاوز استکبار جهاني و صهيونيزم بين‌المللي نشان داده و از مردم مسلمان فلسطين حمايت کنند.

انتهاي پيام/

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس